Muu koulutus

Sen mitä tarvitset, löydät Aeropolelta. Jos et löydä alla näkyvästä kurssitarjonnasta etsimääsi, ota rohkeasti yhteyttä meihin niin järjestämme asian!

Tarjoamme omien tarpeidesi mukaan yksilöllistä lennonopetusta, esimerkiksi kertaus- ja perehdytyslentoja. Meillä on kokeneita ammattilaiskouluttajia lähes joka tarpeeseen.

Jos haluat tutustua uuteen konetyyppiin tai neuvoja toimimisesta Helsinki-Malmin lentoasemalla, laadimme sinulle sopivan koulutuksen tarpeidesi mukaan. Voit myös vuokrata koneitamme omaan käyttöösi hupi- ja työmatkalentoihisi.

Annamme eroavuus- ja perehdytyskoulutusta sisäänvedettäviin laskutelineisiin, lasiohjaamoon, diesel-moottoreihin ja moneen muuhun. Konetyyppeihin perehdytyksessä olemme asiantuntijoita seuraavien valmistajien useimpien tyyppien osalta: mm. Diamond, Cirrus, Piper, ja Cessna. Opettajamme ovat käytettävissäsi!

Yölentokelpuutus NF(A)

Yölentokelpuutus on yleensä seuraava askel lentäjän toivelistalla hänen saatuaan yksityislentäjän lupakirjansa (PPL). Sinun tarvitsee vain suorittaa lyhyt teoriakoulutus ja vähintään viiden lentotunnin edestä lentokoulutusta saadaksesi lupakirjaasi tuon uuden lyhenteen “NF(A)”. Lentokoetta ei vaadita, vaan pelkkä kurssin suorittaminen riittää. Toisin kuin monien muiden kelpuutusten kohdalla, yölentokelpuutusta ei tarvitse uusia, vaan se on kertakaikkinen.
(Lue Lisää…)

Sotilaslentäjien muuntokoulutus

Sotilaslentäjäkoulutuksen saaneiden henkilöiden on mahdollista hankkia EASA-lupakirja sotilaskoulutuksen pohjalta. Aeropolen koulutuslupa mahdollistaa sotilaslentäjien muuntokoulutuksen aina ammattilentäjän lupakirjaan asti. Palveluksessamme on useita sotilaslentäjätaustaisia lennonopettajia. Järjestämme hakijalle tarvittaessa myös lentokokeen.

Tarjoamme myös räätälöidysti muuntokoulutusta korkeampiin siviililupakirjoihin sotilaslentäjille, joilla on varusmiespalvelusta merkittävästi enemmän sotilaslentokokemusta.
(Lue Lisää…)

Lennonopettajan kertausseminaari FI/IRI

Lennonopettajan kertausseminaari on tarkoitettu FI/IRI haltijoille.

Len­non­opet­ta­jan ker­taus­se­mi­naa­rin ta­voit­e on antaa len­non­opet­ta­jan (FI) ja mittarilennonopettajan (IRI) pätevyyden omaa­vil­le kou­lut­ta­jil­le Part-FCL:n edel­lyt­tä­mä ker­taus­kou­lu­tus­ len­non­opet­ta­ja­kel­puu­tuk­sen uu­dis­ta­mi­sek­si kolmivuotisessa syklissään.
(Lue Lisää…)

Garmin G1000

Lasiohjaamo

Olemme Aeropolella erikoistuneet EFIS- ja erityisesti Garmin G1000 -lasiohjaamokoulutukseen. Koulutuksessamme perehdyt lasiohjaamon käyttöön VFR- ja halutessasi IFR-toiminnassakin. Opit laitteiston tehokkaan käytön, navigoinnin, moottorinhallinnan, vikatilanteet sekä turvallisuusnäkökohdat — painotus ja käytettävä aika on sinusta itsestäsi kiinni, sillä tämän koulutuksen osalta ei ole muotovaatimuksia! (Luonnollisesti EFIS-kuittausta varten on tietty minimitaso tiedoissa ja taidoissa saavutettava.)

(Lue Lisää…)

DA40

Takaisin taivaalle

Onko lupakirjasi päässyt pölyyntymään pöytälaatikossa? Ovatko kelpuutuksesi vanhentuneet? Oletko ollut reitillä lentämässä autopilotilla ja haluaisit kokea pienkonelentämisen riemun uudelleen? Meillä on sinulle avaimet takaisin taivaalle.

Tarjoamme sinulle kattavan kertauskoulutuksen ja valmennuksen, jotta voit varmoin mielin edetä tarkastuslennolle, jonka järjestämme sinulle. Aeropolella saat tietosi ja taitosi päivitettyä ajantasalle kokeneen opettajan kanssa. Järjestämme myös vuotuisen mittaritarkastuslentosi vaivatta.

(Lue Lisää…)

Real world IFR

Mittarilennon kertaus

Ovatko mittarilentotaitosi päässeet ruostumaan? Kaipaatko kertauslentoa ennen tarkastuslentoa tai haluatko oppia uusia menetelmiä (RNAV, lasiohjaamo)? Ehkä olet tuoreen mittarilentokelpuutuksen haltija ja haluaisit lisää todellista kokemusta mittarilento-olosuhteista pilvessä? Meiltä saat kaiken tuon ja opit lisää turvallisessa ympäristössä, kokeneen opettajamme avustamana.

Meiltä saat myös määräysten mukaisen perehdytyskoulutuksen GPS/RNAV-lähestymisiin: käymme tällöin läpi aiheeseen kuuluvan teorian ja lennämme vähintään kaksi lähestymistä ja yhden ylösvetomenetelmän.

(Lue Lisää…)

DA20

SEP-kertauskoululennot

Onko SE piston -kelpuutuksesi vanhenemassa?

Tarkista lupakirjastasi, onko yksimoottoristen mäntämoottorilentokoneiden (SEP, SE piston) luokkakelpuutuksesi vanhenemassa. Kelpuutus pitää uudistaa kahden vuoden välein lennonopettajan kanssa lennettävällä koululennolla (kertauskoululento). Jos sinulla on jo 11 lentotuntia lennettynä kelpuutuksen päättymistä edeltävien 12 kuukauden ajalla, silloin kelpuutuksen jatkaminen on yhden tunnin mittaisen koululennolla järjestettävissä. Ja voit lentää koululennon jopa 12 kk ennen kelpuutuksesi vanhenemista.

(Lue Lisää…)

Familiarization

Eroavuuskoulutus

Ilmailumääräysten mukaan lentäjän on saatava eroavuuskoulutusta kun hän lentää ensimmäistä kertaa koneella, jossa on eroavia ominaisuuksia, kuten mm. lasiohjaamo (EFIS), säätölapapotkuri (VP), turboahdin (T), kannuspyörä (TW) tai sisäänvedettävä laskuteline (RU).

Räätälöimme sinulle koulutuksen opettajamme kanssa, joka sopii juuri sinun tarpeisiin. Koulutuksen päätteeksi saat siitä viranomaisen hyväksymän merkinnän lentopäiväkirjaasi.

(Lue Lisää…)